Питання та роз’яснення щодо застосування SAF-T UA

31.01.2025

Державна податкова служба України надала роз’яснення щодо застосування стандартного аудиторського файлу SAF-T UA. Представлений матеріал охоплює систематизований перелік питань та відповідей, присвячених формуванню стандартного аудиторського файлу SAF-T UA, що дозволяє забезпечити відповідність вимогам чинного законодавства та сприяє ефективній взаємодії суб’єктів господарювання з контролюючими органами.

№ 1. Питання:
Який порядок надання великими платниками податків стандартного аудиторського файлу SAF-T UA на запит податкового органу ?

Відповідь:
Згідно з підпунктом 16.1.5 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платник податків зобов’язаний подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов’язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов’язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання.

Відповідно до вимог пункту 85.2 статті 85 Кодексу платник податків зобов’язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки. Такий обов’язок виникає у платника податків після початку перевірки.

При цьому великий платник податків (далі – ВПП) на запит контролюючого органу зобов’язаний також надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» копії таких документів, що створюються ним в електронній формі з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту.

Для платників податків, які відповідно до пункту 85.2 статті 85 Кодексу зобов’язані надавати інформацію в електронному вигляді, загальний формат та порядок подачі такої інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. У разі невстановлення електронного формату та порядку надання такої інформації платник податків звільняється від обов’язку подання її в електронній формі.

На виконання абзацу третього пункту 85.2 статті 85 Кодексу щодо загального формату та порядку подачі інформації в електронній формі Міністерством фінансів України прийнято наказ від 07.11.2011 № 1393, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.01.2012 року за № 44/20357 (зі змінами, внесеними наказом від 15.09.2020 № 561 «Про внесення змін до Порядку надання документів великого платника податків в електронній формі при проведенні документальної перевірки», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.11.2020 за № 1123/35406), яким передбачено порядок та формат надання документів великими платниками податків на запит контролюючого органу в електронній формі, що належать або пов’язані з предметом перевірки.


№ 2. Питання:
Яким документом визначено загальний формат та порядок подачі інформації на запит контролюючого органу в електронній формі ?

Відповідь:
Загальний формат та порядок подачі документів великими платниками податків на запит контролюючого органу в електронній формі, що належать або пов’язані з предметом перевірки в електронній формі визначено наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 № 1393, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.01.2012 за № 44/20357 (зі змінами, внесеними наказом від 15.09.2020 № 561 «Про внесення змін до Порядку надання документів великого платника податків в електронній формі при проведенні документальної перевірки», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.11.2020 за № 1123/35406).


№ 3. Питання:
Де можна ознайомитися із Детальним технічним описом елементів SAF-T UA v 2.0 ?

Відповідь:
Детальний технічний опис елементів SAF T UA v 2.0 та додаток до детального технічного опису елементів SAF T UA v 2.0 розміщено на окремому банері на сайті Державної податкової служби України за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/saf-t-ua/xsd-/.


№ 4. Питання:
Який формат надання великим платником податків стандартного аудиторського файлу SAF-T UA ?

Відповідь:
Електронні документи (інформацію) ВПП надають у форматі XML у вигляді стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA), який являє собою електронний файл стандартизованої структури, що містить експортовані з вихідної системи обліку дані про наявність та стан активів, власного капіталу та зобов’язань, а також інформацію щодо змін у фінансово-господарському стані суб’єкта господарювання за певний період (п. 3.2 розд. III Порядку № 1393).


№ 5. Питання:
Яким чином проводиться підпис стандартного аудиторського файлу SAF-T UA ?

Відповідь:
Формування електронного документа (інформації) ВПП завершується накладанням кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки (за наявності) посадових осіб ВПП у такому порядку (п. 3.3 розд. III Порядку № 1393):

  • першим – кваліфікований електронний підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або кваліфікований електронний підпис керівника;
  • другою – кваліфікована електронна печатка ВПП (за наявності).

Електронний документ (інформацію) ВПП підписують із дотриманням вимог Порядку № 557.

Електронний документ (інформацію) ВПП підписується з дотриманням вимог Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827.

Після накладання кваліфікованого електронного підпису ВПП здійснює шифрування електронного документа (інформації) ВПП (пункт 3.4 розділу III Порядку).


№ 6. Питання:
Яким чином платник може подати стандартний аудиторський файл SAF-T UA ?

Відповідь:
Електронні документи (інформацію) ВПП надсилаються до контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв’язку (пункт 3.5 розділу III Порядку № 1393).

Відповідно до пункту 3.6 розділу III Порядку при прийманні електронних документів (інформації) ВПП від платника податків контролюючим органом здійснюється їх розшифрування, перевіряється кваліфікований електронний підпис, визначається відповідність електронного документа (інформації) ВПП, надісланого засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженому формату.

При надходженні електронних документів (інформації) ВПП засобами телекомунікаційного зв’язку здійснюється також їх автоматизована перевірка відповідно до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827.

Контролюючим органом забезпечується зберігання отриманих електронних документів (інформації) ВПП до закінчення процедури узгодження результатів перевірки або спливу строку, передбаченого для оскарження результатів в адміністративному та судовому порядках, але не менше строку зберігання акту документальної перевірки, при проведенні якої використовувались зазначені електронні документи (інформація) ВПП.


№ 7. Питання:
Якими нормативно правовими актами встановлено вимоги до електронних документів ?

Відповідь:
Вимоги щодо складання первинних документів, у тому числі в електронній формі, визначені Законом України від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та Законом України від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».


№ 8. Питання:
Які вимоги для прийняття електронного документа (інформації) ВПП в електронному вигляді ?

Відповідь:
Підставою для прийняття електронного документа (інформації) ВПП в електронному вигляді відповідно до пункту 2.3 Загальних вимог до надання електронних документів (інформації) Порядку № 1393 є:

  • його відповідність визначеному цим Порядком формату;
  • підтвердження кваліфікованого електронного підпису чи печатки платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов’язковими для документів у паперовій формі за умов, встановлених статтею 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги»;
  • чинність кваліфікованого сертифіката відкритого ключа на момент накладення кваліфікованого електронного підпису чи печатки.

№ 9. Питання:
Які обов’язки контролюючих органів при отриманні електронних документів (інформації) ВПП ?

Відповідь:
Відповідно до пункту 2.4. Порядку № 1393 контролюючими органами забезпечуються:

  • надання відомостей про формат електронних документів (інформації) ВПП шляхом їх розміщення на офіційному вебпорталі Державної податкової служби України;
  • направлення ВПП запиту у довільній формі про надання електронних документів (інформації) ВПП та відомостей про можливі способи їх подання, електронну адресу та контактні телефони відповідальних осіб;
  • приймання електронних документів (інформації) ВПП відповідно до встановлених вимог;
  • зберігання отриманих електронних документів (інформації) ВПП.

№ 10. Питання:
Що є підтвердженням прийняття контролюючим органом електронних документів (інформації) ?

Відповідь:
Підтвердженням прийняття та реєстрації або відхилення контролюючим органом електронних документів (інформації) ВПП є повідомлення, яке направляється платнику податків у вигляді електронного документа засобами телекомунікаційного зв’язку. У разі неодержання від контролюючого органу протягом двох робочих днів повідомлення про прийняття і реєстрацію або про відхилення електронного документа (інформації) ВПП відправник вживає додаткових заходів з використанням інших засобів зв’язку для одержання від адресата відповідного повідомлення (пункт 3.7 розділу III Порядку № 1393).


№ 11. Питання:
Чи повинен платник забезпечити доступ посадових осіб контролюючого органу до електронних документів (інформації) ВПП за місцезнаходженням платника податків та його підрозділів ?

Відповідь:
У випадку виникнення у посадових осіб контролюючого органу під час проведення перевірки необхідності у розгляді і дослідженні електронних документів (інформації) ВПП, не наданих платником податків, ВПП зобов’язаний забезпечити доступ посадових осіб контролюючого органу до електронних документів (інформації) ВПП за місцезнаходженням платника податків та його підрозділів (при проведенні документальних виїзних перевірок) або додатково надати електронні документи (інформацію) ВПП, що належать або пов’язані з предметом перевірки, на вимогу контролюючого органу, не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту контролюючого органу, в порядку та обсязі, визначених у цьому запиті (пункт 3.8 розділу III Порядку № 1393).


№ 12. Питання:
Яку версію структури XML слід використовувати для формування та подання SAF-T UA ?

Відповідь:
Формувати та надавати SAF-T UA на письмовий запит податкового органу необхідно згідно з останньою актуальною версією XSD SAF-T UA, розміщеною на офіційному вебпорталі ДПС.


№ 13. Питання:
Що таке XML файл ?

Відповідь:
Згідно з Детальним технічним описом елементів SAF-T UA файл із розширенням *.xml – звичайний текстовий файл, у якому за допомогою спеціальних маркерів створюються елементи даних, послідовність і вкладеність яких визначає структуру документа та його зміст.


№ 14. Питання:
Що означає термін XSD SAF-T UA ?

Відповідь:
Згідно з Детальним технічним описом елементів SAF-T UA скорочення англ. XML Schema Datatypes.
Спосіб описання типу XML документу, як правило, визначається шляхом введення обмежень на структуру та зміст документів заданого типу на додаток до базових синтаксичних обмежень самого формату XML.


№ 15. Питання:
Чи визначено спеціальне програмне забезпечення для формування SAF-T UA ?

Відповідь:
Відповідно до пункту 2.1 розділу ІІ Порядку № 1393 для надання електронних документів (інформації) ВПП до контролюючих органів, що проводять перевірку, платник податків повинен мати:

  • програмне забезпечення з ведення бухгалтерського обліку для формування електронних документів (інформації) ВПП у визначеному цим Порядком форматі;
  • доступ до мережі Інтернет та можливість відправлення/приймання електронних повідомлень по електронній пошті;
  • отримані у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг кваліфіковані сертифікати відкритих ключів посадових осіб юридичної особи, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та/або кваліфікованої електронної печатки (за наявності).

Державна податкова служба України не є розробником програмного забезпечення для формування SAF-T UA.


№ 16. Питання:
Чи можна подати на вимогу податкового органу SAF-T UA на електронному носії або папері ?

Відповідь:
Для платників податків, які відповідно до пункту 85.2 статті 85 Кодексу зобов’язані надавати інформацію в електронному вигляді, загальний формат та порядок подачі такої інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Загальний формат та порядок подачі документів великими платниками податків на запит контролюючого органу в електронній формі, що належать або пов’язані з предметом перевірки в електронній формі визначено Міністерством фінансів України наказом від 07.11.2011 № 1393, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.01.2012 за № 44/20357 (зі змінами, внесеними наказом від 15 вересня 2020 року № 561 «Про внесення змін до Порядку надання документів великого платника податків в електронній формі при проведенні документальної перевірки», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 листопада 2020 року за №1123/35406).

Відповідно до пункту 3.5 розділу ІІІ Порядку № 1393 електронні документи (інформація) ВПП надсилаються до контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв’язку.
Приймання SAF-T UA здійснюється через електронний кабінет.
Подання SAF-T UA до контролюючого органу в інший спосіб (наприклад, на папері або на електронному носії) чинним законодавством не передбачено.


№ 17. Питання:
Який термін подання стандартного аудиторського файлу на запит податкового органу ?

Відповідь:
Пунктом 85.2 статті 85 Кодексу передбачено, що платник податків зобов’язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки. Такий обов’язок виникає у платника податків після початку перевірки.

При цьому ВПП на запит контролюючого органу зобов’язаний також надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» копії таких документів, що створюються ним в електронній формі з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинних документів, регістів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту.


№ 18. Питання:
Що включає автоматизована перевірка електронного документа наданого на запит податкового органу ?

Відповідь:
Відповідно до пункту 7 розділу ІІ Порядку № 557 автоматизована перевірка електронного документа включає:

  • підтвердження дійсності кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису та печатки (за наявності), що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та кваліфікованому сертифікаті електронної печатки за умов, встановлених Законом України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги»;
  • перевірку обов’язковості та послідовності накладання на електронний документ кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису та печатки (за наявності), що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та кваліфікованому сертифікаті електронної печатки підписувачів у встановленому порядку;
  • перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту);
  • перевірку обов’язкових реквізитів;
  • перевірку права підпису електронного документа підписувачем.

Згідно з Детальним технічним описом елементів SAF-T UA файли даних SAF-T UA, надіслані до ДПС суб’єктами господарювання в XML-форматі, проходять контроль (валідацію) із застосуванням схеми контролю ХМL-документів (файл XSD).

Пунктом 3.7 розділу ІІІ Порядку № 1393 передбачено, що підтвердженням прийняття та реєстрації або відхилення контролюючим органом електронних документів (інформації) є повідомлення, яке направляється платнику податків у вигляді електронного документа засобами телекомунікаційного зв’язку. У разі неодержання від контролюючого органу протягом двох робочих днів повідомлення про прийняття і реєстрацію або про відхилення електронного документа (інформації) ВПП відправником вживаються заходи для усунення причин відхилення і забезпечення повторного відправлення цього документа. Підтвердження факту одержання від контролюючого органу повідомлення щодо електронного документа (інформації) ВПП не здійснюється.


№ 19. Питання:
Чи є різниця між стандартним аудиторським файлом (SAF-T) та SAF-T UA ?

Відповідь:
Стандартний аудиторський файл (SAF-T) (Standard Audit File for Tax) – міжнародний стандарт електронного обміну достовірними даними бухгалтерського обліку від організацій до національного податкового органу або зовнішніх аудиторів. Стандарт визначено Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР).

SAF-T UA – це українська версія стандартного аудиторського файлу, який представляє собою електронний файл стандартизованої структури, що містить експортовані з вихідної системи обліку дані про наявність та стан активів, власного капіталу та зобов’язань, а також інформацію щодо змін у фінансово-господарському стані суб’єкта господарювання за певний період.

SAF-T UA розроблений на основі Рекомендацій ОЕСР щодо стандартного аудиторського файлу (версія 2.0), додаток В до яких містить XML-схему SAF-T версії 2.0.


№ 20. Питання:
Які складові із облікових систем входять до структури стандартного аудиторського файлу SAF-T UA ?

Відповідь:
Згідно з детальним технічним описом елементів стандартного аудиторського файлу SAF-T UA було розроблено для збору даних із ряду складових типових облікових систем суб’єктів господарювання:

Головна книга:

  • облікові регістри.

Розрахунки з покупцями:

  • довідник контрагентів-покупців;
  • відомості про продаж;
  • платежі.

Розрахунки з постачальниками:

  • довідник контрагентів-постачальників;
  • відомості про придбання;
  • платежі.

Необоротні активи:

  • довідник основних засобів та нематеріальних активів;
  • амортизація та переоцінка.

Запаси:

  • довідник запасів/продукції (товарів/робіт, послуг);
  • рух запасів/продукції (товарів/робіт, послуг).

№ 21. Питання:
Чи відображаються податки, пов’язані із нарахуванням заробітної плати, в структурі SAF-T UA ?

Відповідь:
Згідно з детальним технічним описом елементів стандартного аудиторського файлу SAF-T UA структура файлу не охоплює податки, пов’язані з нарахуванням заробітної плати, крім узагальнених даних, які можуть бути представлені в SAF-T UA.


№ 22. Питання:
Яке кодування застосовується до стандартного аудиторського файлу SAF-T UA ?

Відповідь:
Згідно з детальним технічним описом елементів стандартного аудиторського файлу SAF-T UA кодування файлу має бути UTF-8. Це кодування символів за замовчуванням для XML.


№ 23. Питання:
Що входить до структури стандартного аудиторського файлу SAF-T UA ?

Відповідь:
Згідно детального технічного опису елементів структура файлу SAF-T UA складається з таких розділів:

  • Заголовок (Header);
  • Довідники (MasterFiles), податкові різниці (TaxDifferences);
  • Бухгалтерські операції (GeneralLedgerEntries);
  • Інформація про документальне забезпечення записів бухгалтерського обліку (SourceDocuments).

№ 24. Питання:
Як заповнювати елементи зі статусом «Mandatory», у разі якщо інформація для їх заповнення відсутня в системі обліку ВПП та/або не передбачена Порядком ?

Відповідь:
Відповідно до Порядку № 1393 у стовпчику «Обов’язковість заповнення» наявність позначки «*» означає, що показник (інформація) повинен обов’язково бути заповнений, а відсутність такої позначки – може бути заповнена у разі його наявності.

У таблиці 6 «Опис елементів SAF-T UA» Детального технічного опису елементів наведено структуру таблиці з описом та призначенням кожного стовпця для правильної роботи з технічним описом.

Обов’язковість (Status) вказує, чи є елемент обов’язковим («Mandatory») або необов’язковим («Optional»). Під час передачі даних до ДПС технічний статус обов’язковості передбачає:

  • статус «Mandatory» – показник має бути заповнений;
  • необов’язкові елементи («Optional»), які передбачені Порядком № 1393, – заповнюються за наявності;
  • необов’язкові елементи («Optional»), які не передбачені Порядком № 1393, – можуть бути заповнені за бажанням для більш повного відображення даних.

В деяких випадках статус «Optional» реалізовано через атрибут «minOccurs=”0″» у визначенні елементів вищого рівня XSD-схеми. Це означає, що елемент може бути не включений у XML-документ без порушення валідності, що, в свою чергу, робить усі вкладені елементи необов’язковими для заповнення.

Використання порожніх елементів можна інтерпретувати як наявність значення, тому їх не слід застосовувати, якщо дані для заповнення відсутні. Якщо платник податків не заповнює необов’язкові елементи, які мають статус «Mandatory», відповідний блок/вузол у XML-документі можна опустити.


№ 25. Питання:
Який максимальний розмір стандартного аудиторського файлу SAF-T UA ?

Відповідь:
Згідно з детальним технічним описом елементів стандартного аудиторського файлу SAF-T UA встановлено обмеження щодо розміру файлів. Максимальний розмір сформованих XML файлів – 600 Мб.


№ 26. Питання:
В чому полягає суть підходу формування множини файлів SAF-T UA, які сформовані на основі завершеної порції даних ?

Відповідь:
Детальним технічним описом елементів SAF-T UA передбачено два основних підходи:

  • Формування одного файлу: один відбір даних призводить до формування одного файлу SAF-T UA;
  • Формування множини файлів: один відбір даних призводить до формування множини файлів SAF-T UA.

Такий підхід дозволяє формувати файли за різні періоди (місяць, квартал, півріччя) та враховувати обмеження за розміром файлу.

Суть підходу множинного формування полягає в тому, що дані діляться між кількома XML файлами, кожен з яких є повноцінним документом, що містить завершений блок даних та може бути незалежно провалідований за заданою XSD схемою.


№ 27. Питання:
У чому полягає суть підходу формування файлів даних SAF-T UA одним файлом ?

Відповідь:
Суть підходу полягає у формуванні єдиного XML файлу, який містить повний набір даних за всіма розділами SAF-T UA. При цьому необхідно враховувати обмеження максимального розміру файлу (600 Мб). Такий підхід можливий лише для невеликого обсягу даних.


№ 28. Питання:
Чи може суб’єкт господарювання подавати стандартний аудиторський файл SAF-T UA у вигляді окремих SAF-T файлів по кожній філії ?

Відповідь:
Відповідно до Порядку № 1393 в розділі «Заголовок» необхідно відображати загальні дані про суб’єкта господарювання, включаючи інформацію про структурні підрозділи (філії).

Детальним технічним описом елементів SAF-T UA зазначено, що в розділі «Заголовок» відображається загальна інформація про файл, а також дані про суб’єкта господарювання та його структурні підрозділи.
Подання SAF-T UA у вигляді декількох окремих файлів по кожній філії не передбачено.


№ 29. Питання:
В якому документі можна отримати інформацію стосовно коду країни ?

Відповідь:
Згідно з детальним технічним описом елементів SAF-T UA для заповнення показників використовується двозначний літерний код країни (код альфа-2) згідно з Переліком кодів країн світу для статистичних цілей, затвердженим наказом Державної служби статистики України від 08.01.2020 № 32.


№ 30. Питання:
Яким документом користуватися для визначення кодів областей України ?

Відповідь:
Для заповнення показників використовується перший рівень кодифікації «Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад», затверджений наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2020 № 290 (в редакції наказу від 12.01.2021 № 3).

Перший рівень кодифікації включає:

  • Автономну Республіку Крим;
  • області;
  • міста, що мають спеціальний статус.

№ 31. Питання:
Які спеціальні символи заборонені під час формування стандартного аудиторського файлу ?

Відповідь:

Заборонений символОписДозволений XML еквівалентРівень валідації
&амперсанд&XSD (перша квитанція)
апостроф'Система обробки звітів (друга квитанція)
<менше&lt;XSD (перша квитанція)
>більше&gt;Система обробки звітів (друга квитанція)
подвійні лапки&quot;Система обробки звітів (друга квитанція)
&#амперсанд-хешеквівалент відсутнійXSD (перша квитанція)
подвійне тирееквівалент відсутнійXSD (перша квитанція)
/*слеш-зірочкаеквівалент відсутнійXSD (перша квитанція)

№ 32. Питання:
Яка інформація має бути відображена в «Заголовку» (Header) ?

Відповідь:
У розділі «Заголовок» необхідно відобразити загальну інформацію про файл, включаючи:

  • Назву програмного забезпечення, що генерує файл;
  • Загальні дані про суб’єкта господарювання, який подає SAF-T UA;
  • Критерії відбору даних, за якими формується файл;
  • Інформацію про посадових (уповноважених) осіб суб’єкта господарювання за період господарської діяльності, за який формується SAF-T UA, а також про осіб, що підписали SAF-T UA.

Початок та кінець періоду, за який формується SAF-T UA, визначаються у запиті контролюючого органу.


№ 33. Питання:
Як вірно відобразити показник у SAF-T UA ?

Відповідь:
Детальним технічним описом елементів SAF-T UA визначено, що показник заповнюється відповідно до Національного стандарту України «Фінансові операції. Правила формування міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні (IBAN Registry:2009, nEQ). ДСТУ-Н 7167:2010», затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 454.
Приклад: IBAN: UA21322313000002600723356600.


№ 34. Питання:
Як вірно заповнити показник ?

Відповідь:
Для заповнення показників використовується тризначний літерний код валюти відповідно до постанови Правління Національного банку України від 04.02.1998 № 34 (у редакції постанови від 19.04.2016 № 269).
Приклад: Код для гривні – UAH.


№ 35. Питання:
Які обмеження по відображенню даних в довідниках «Власники/засновники» (Owners) ?

Відповідь:
Відповідно до пункту 3.1.7 детального технічного опису елементів SAF-T UA передбачено, що інформацію про всіх власників (засновників) суб’єкта господарювання слід завжди розкривати.


Представлений матеріал детально висвітлює вимоги та процедури, що стосуються формування, підписання та подання стандартного аудиторського файлу SAF-T UA відповідно до вимог українського законодавства. Дотримання наведених положень забезпечує своєчасне та коректне надання електронних документів, що сприяє підвищенню якості бухгалтерського обліку та ефективності взаємодії суб’єктів господарювання з контролюючими органами. Рекомендуємо ознайомитися з оригінальним джерелом за посиланням для отримання додаткової інформації та актуальних змін: https://tax.gov.ua/baneryi/saf-t-ua/rozyasnennya–pitannya-vidpovidi/865322.html.
*Ця стаття містила посилання на зовнішнє джерело, яке наразі недоступне через його видалення або зміну доступу. Інформація залишається актуальною на момент публікації.

Crowe Erfolg Ukraine завжди готові надати кваліфіковану допомогу в підготовці та поданні звітності відповідно до вимог законодавства. Звертайтеся до наших експертів для отримання професійної консультації

Поділіться посиланням

НашіПослуги

SAF-T UA

SAF-T UA

Компанія Crowe Erfolg Ukraine пропонує комплексну підтримку та експертизу у впровадженні та використанні SAF-T UA

Crowe Аудит Україна

Crowe Аудит Україна

Аудиторські фірми, що входять до мережі Crowe Global – це бездоганна якість обслуговування, висока інтеграція в процеси надання послуг та професійний досвід у всіх секторах бізнесу – незалежно від його розміру.

Швидкий зв'язок